Mar López

Rafel Lladó

Especialitat: coreografia i tècniques d'interpretació de la dansa.

Mar López neix a Madrid i inicia els seus estudis de dansa a l'escola de Karen Taft.

El 1980 ingressa a l'escola del Ballet Nacional que dirigeix Carmen Roche, rebent classes de diferents mestres com Carl Paris, Lola de Àvila, Carmen Roche i Carmina Ocaña, entre altres.

El 1984 ingressa en el Ballet Nacional, la direcció acaba de ser assumida per María de Àvila. Sota aquesta direcció, a més de treballar amb mestres procedents de companyies internacionals, interpreta un variat repertori en el qual destaquen els ballets de grans coreògrafs com G. Balanchine ("Serenade", "Tema i variacions", "Concerto Barroc", "Quatre temperaments", etc.), A. Tudor ("Jardí de liles"), Glen Tetley ("Voluntàries"), M. Sparemblek ("Simfonia Pastoral"), etc.

El 1987, la direcció de la companyia passa a Ray Barra i poc després a Maya Plisetskaya. En aquesta fase s'interpreten obres del repertori clàssic ("Llac dels cignes", "Raimonda", "Trencanous", "Paquita", "Sílfides", "La fille mal gardé", etc.). Mar López treballa en aquest període amb l'equip de mestres i repetidors del Bolshoi i de l'American Ballet.

El 1991, Nacho Duato comença a dirigir la que passa a denominar-se Companyia Nacional de Dansa. Des d'aquesta data fins a 1996 balla les creacions d'aquest director ("Simfonia Índia", "Opus Piaf", "Arenal", etc.)

Entre aquest últim any i el 2001 continua formant part de la CND alhora que munta a Mallorca la seva pròpia companyia, Ciutat dansa, començant la seva tasca coreogràfica.A aquesta primera etapa pertanyen obres com "Triptic", "Preludis", "Partita", "Love, say, what are you doing?", "El pou de sa lluna", "Aràcnids", etc.).El 1989 dirigeix i coreografia el muntatge per a la Diada de Mallorca a l'Auditòrium de Palma amb alumnes i professores del Conservatori.Durant aquesta etapa i posteriorment realitza col·laboracions amb Carles Ponseti i Rafael Lladó per a Studium Aureum, coreografiant i interpretant diferents muntatges ("Dido i Enees", "Sunt Lacrimae", "Die Tageszeiten", etc.).

El 2003 balla i coreografia al festival de Berlín.

El 2005 reposa i interpreta la peça "Preludis" per al Conservatori de Mallorca, i a partir d'aquesta data comença el seu treball com a mestra en aquesta institució.

El 2006 coreografia el ballet "Faules" per al Ballet Jove de Mallorca.

En l'actualitat desenvolupa la seva tasca pedagògica i coreogràfica al Conservatori de Mallorca i realitza diversos projectes coreogràfics.

En 2005 repone e interpreta la pieza “Preludis” para el Conservatorio de Mallorca, y a partir de esta fecha comienza su trabajo como maestra en esta institución.

En 2006 coreografía el ballet “Fábulas” para el Ballet Jove de Mallorca.

En la actualidad desarrolla su labor pedagógica y coreográfica en el Conservatorio de Mallorca y realiza diversos proyectos coreográficos.